Facebook Pixel

verhuistips

Blog categorie banner

Wanneer u gaat verhuizen zult u ook de nodige uitdagingen ervaren. Het verhuizen van een vriezer is daar één van. Zo zult u de vriezer moeten ontdooien, demonteren uit te keuken en vervolgens verplaatsen naar de verhuiswagen.

In deze blog benoemen we de belangrijkste stappen om ervoor te zorgen dat de vriezer straks heelhuids op bestemming aankomt. 

Een vriezer verhuizen: Dit is wat u moet doen

Voordat u begint met het verhuizen van de vriezer is het belangrijk dat u ervoor zorgt dat de vriezer volledig is uitgeruimd. U kunt de spullen tijdelijk bij een ander stallen, u kunt ook overwegen om de week voordat u de vriezer uitruimt zoveel mogelijk maaltijden en producten te gebruiken of te consumeren. Dit helpt niet alleen om de hoeveelheid voedsel te verminderen, het voorkomt ook verspilling.

Zorg ervoor dat u de vriezer goed ontdooit

Nadat alle producten en voedingswaren uit de vriezer zijn gehaald is het zaak om het apparaat te ontdooien. Dit doet u door de vriezer uit te schakelen. Zorg er vervolgens wel voor dat u het gesmolten water kunt opvangen, zodat u niet te maken krijgt met een overstroming aan water dat over de vloer loopt. 

Het demonteren van de vriezer

Nu de producten uit de vriezer zijn, het ijs eruit is gehaald en er geen sprake is van eventueel water dat in de vriezer zit, kunt u gaan beginnen met het demonteren van het apparaat. Dit is soms wat lastiger, aangezien de vriezer meestal in de keuken is verwerkt. Controleer hier eerst of er schroeven of clips zijn die de vriezer op zijn plaats houden. Gebruik hiervoor een schroevendraaier. 

vriezer verhuizen

Verplaats de vriezer rechtop

Zorg ervoor dat u de vriezer ook rechtop verhuist, zodat u geen interne schade aan het koel- en verwarmingssysteem veroorzaakt. Wanneer een vriezer op de zijkant of ondersteboven wordt geplaatst, kunnen de koelvloeistoffen zich verplaatsen en kan de vriezer mogelijk permanent beschadigd raken.

Bescherm de vriezer tijdens transport

In de verhuiswagen is het wel zaak dat de vriezer vast op een plek wordt gehouden. Zo voorkomt u dat deze tijdens het rijden gaat schuiven of omvallen, wat niet alleen de vriezer kan beschadigen, maar ook andere meubels en spullen in de wagen. Gebruik indien nodig een verhuisdeken om extra bescherming te bieden. 

Meer weten over het verhuizen van apparatuur? 

Naast vriezers zijn er nog vele andere apparatuur die speciale aandacht verdienen wanneer u deze gaat verhuizen. Denk onder meer aan de wasmachine, droger, vaatwasser en eventueel zelfs de oven. Bij Budget Verhuisservice hebben wij jarenlange ervaring bij het verhuizen van dergelijke huishoudelijke apparaten en begrijpen dat er speciale aandacht nodig is om deze veilig te verhuizen

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden of wilt u directe en verhuizing inplannen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op of vul ons aanvraagformulier in.

Lees Meer

Bij een verhuizing komt er meer kijken dan alleen het inpakken van dozen. Het internet, bellen en tv regelen is een belangrijke stap die vaak over het hoofd wordt gezien. Toch biedt het ook kansen, bijvoorbeeld waardoor u de kosten opnieuw kun overwegen omdat u de gelegenheid hebt om te vergelijken en mogelijk een voordeliger abonnement te vinden. In deze blog vertellen we er graag meer over.

Omzetten van uw internet-, bel- en tv-abonnement

Wanneer u verhuist naar een nieuw adres is het belangrijk om tijdig uw abonnement over te zetten. Zo heeft u op het moment dat u in uw nieuwe woning woont niet te maken met internet dat niet werkt of de TV die nog niet is aangesloten. Met een paar klikken regelt u dit eenvoudig online doen. Doorgaans zijn er twee keuzes wanneer u een adreswijziging doorgeeft: 

  • U zet het abonnement om naar het nieuwe adres
  • U heroverweegt (alleen als deze afloopt) uw huidige contract en stapt over

Let op: Een verhuizing is geen reden om op te zeggen

Het is goed om te weten dat een verhuizing geen geldige reden is om uw huidige abonnement stop te zetten. U zult dan ook moeten wachten totdat deze verstrijkt, alvorens u besluit om over te stappen. Doorloop de voorwaarden van uw contract zorgvuldig en kijk naar de datum wanneer u kunt overstappen. 

De gouden tip die we u kunnen geven is om altijd even te informeren bij de provider. In sommige gevallen willen ze meedenken en kunnen ze meer voor u betekenen dan u wellicht denkt. 

internet bellen en tv

Internet, bellen en tv regelen na verhuizen: Wat komt er nog meer bij? 

Met het omzetten van uw huidige abonnement bent u er nog niet. Denk aan het informeren van uw verhuizing aan de sportclub, de bank, verzekeringen, gemeente en andere instanties. Uit ervaring weten we dat een verhuizing doorgaans veel voorbereidend werk vraagt. Zo schreven we al eens een blog over de verschillende instanties aan wie u uw verhuizing dient door te geven. 

Meer weten over verhuizingen en hoe voor te bereiden? 

Verhuizen vergt tijd en soms wat geduld. Begin dan ook op tijd met het organiseren van uw spullen, het controleren of alle instanties zijn benaderd en het inpakken van dozen. We begrijpen dat verhuizen geen dagelijkse kost voor u is. Neem dan ook vrijblijvend contact met ons op bij dringende vragen, of lees onze andere blogs zodat u optimaal voorbereid aan uw verhuizing begint.

Lees Meer

Het verhuizen van een aquarium kan een uitdagende taak zijn, vooral als u bedenkt dat het niet alleen gaat om het fysieke transport van het glazen aquarium. Uw vissen en andere aquariumbewoners hebben ook speciale zorg nodig om hun welzijn te waarborgen tijdens de verhuizing. In deze blog schrijven we waar u allemaal rekening mee moet houden bij het verhuizen van een aquarium.

Een aquarium verhuizen: 4 praktische stappen 

Een goede voorbereiding is het halve werk. Dat is zeker het geval bij het verhuizen van een aquarium. Waarom? Uw vissen en andere aquariumbewoners zijn kwetsbare levende wezens die speciale zorg en aandacht vereisen tijdens het transport. We delen dan ook 4 stappen die gaan helpen 

1 – Zorg voor een tijdelijk verblijf voor uw vissen

Het belangrijkste van alles is dat uw vissen tijdens de verhuizing veilig en comfortabel zijn. Zorg ervoor dat u een tijdelijk verblijf voor hen regelt voordat u begint met het verhuizen van het aquarium. Dit kan bijvoorbeeld een grote plastic bak of een tijdelijk aquarium zijn, waarin u een deel van het water en enkele van de waterplanten en decoraties uit uw huidige aquarium plaatst.

2 – Haal het aquarium leeg

Nu is het zaak om het aquarium leeg te halen, zodat het gewicht aanzienlijk vermindert en het gemakkelijker te verhuizen is. Verwijder eerst alle decoraties, planten en andere benodigdheden uit het aquarium. Vervolgens kunt u het water uit het aquarium halen. Bij een klein aquarium kunt u dit het beste met een emmer doen, bij een grote is het aan te raden om een aquariumslang te gebruiken. 

goudvis in een zak

3 – Pak het aquarium in 

Uw aquarium is hoogstwaarschijnlijk van glas, wat prachtig in huis staat, maar voor een verhuizing toch kwetsbaar is. Zorg er dan ook voor dat u het aquarium goed inpakt om te voorkomen dat het breekt tijdens het transport. Schrijf waar mogelijk ook fragiel op de dozen en het aquarium zelf, zodat iedereen die helpt met verhuizen zich bewust is van de kwetsbaarheid van het object.

4 – Vul het aquarium weer met water

Nu het aquarium in de nieuwe woning is geplaatst, kunt u beginnen met het vullen. Kies er bij voorkeur voor om een groot deel van het water dat eerst in het aquarium zat, terug te gebruiken. Dit helpt om de biologische balans te behouden en voorkomt dat uw vissen te veel stress ervaren door een plotselinge verandering in hun omgeving.

Wanneer het aquarium weer gevuld is, kunt u de vissen voorzichtig terugplaatsen. Zorg ervoor dat u dit stap voor stap doet om te voorkomen dat ze overweldigd raken.

Uw aquarium met alle zorg verhuizen? Budget Verhuisservice 

Bij Budget Verhuisservice begrijpen we dat het verhuizen van een aquarium veel aandacht en zorg vereist. Onze ervaren verhuizers zijn goed opgeleid om dergelijke objecten met uiterste voorzichtigheid te behandelen. We zorgen ervoor dat zowel het glazen aquarium als uw aquariumbewoners veilig naar het nieuwe thuisadres worden vervoerd.

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor het verhuizen van uw aquarium? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking.

Lees Meer

Wanneer u gaat verhuizen zult u, naast de verschillende kleine meubelstukken, ook ogenschijnlijk loodzware meubels moeten verhuizen. Het laatste waar u op zit te wachten is dat de verhuizing een uitputtende ervaring wordt waar u ook lichamelijke klachten aan overhoudt. In deze blog benoemen we enkele praktische tips om ervoor te zorgen dat het verhuizen van zware spullen geen nachtmerrie wordt. 

Zware spullen verhuizen: Zorg voor extra handjes

Extra mankracht komt altijd goed van pas, zeker bij het verhuizen van zware spullen. Hoe meer man u inzet, hoe minder de kans op fysieke ongemakken. Zorg er hierbij wel voor dat iedereen weet wat zijn of haar rol is, zodat u georganiseerd te werk kunt gaan. Vraag vrienden om te helpen, schakel familie in of vraag het verhuisbedrijf om een extra verhuizer. Met de juiste planning en genoeg handjes wordt het verhuizen van zware spullen een stuk makkelijker en veiliger.

Haal een meubelroller in huis

Een meubelroller, in de volksmond ook wel hondje genoemd, kan helpen om een groot en zwaar meubelstuk te verplaatsen. In plaats van dat u al uw energie stopt in het tillen van het meubel, kunt u het eenvoudig op de roller plaatsen en met weinig kracht vooruit duwen. Dit bespaart niet alleen uw energie, maar vermindert ook de kans op blessures aan uw rug en andere spieren. 

meubelroller

Til vanuit uw benen

Lukt het toch niet om een meubelroller te gebruiken bij een specifiek meubelstuk? Dan zult u toch moeten tillen. Het is cruciaal voor uw lichaam om dit op de juiste manier te doen om blessures te voorkomen. Zorg ervoor dat u uw voeten stevig op de grond plaatst, met uw schouders recht en uw knieën licht gebogen. Dan kunt u het meubel tillen door vooral uw knieën te gebruiken. 

Demonteer waar mogelijk

Soms is het beter om een zwaar meubel te demonteren. Door meubels zoals bedden, kasten of tafels uit elkaar te halen, maakt u ze lichter en gemakkelijker te vervoeren. Dit vermindert niet alleen het risico op beschadigingen aan het meubel zelf, het zorgt er simpelweg ook voor dat u minder hoeft te tillen. 

Gebruik spanbanden en touwen

Om zware meubels veilig te transporteren, is het belangrijk om ze goed vast te zetten. Dit kunt u doen door spanbanden of touwen te gebruiken. Onze verhuiswagens zijn uitgerust met speciale bevestigingspunten, zodat u de meubels stevig kunt vastzetten en beweging tijdens het transport kunt voorkomen. 

Neem pauzes en hydrateer

Een belangrijk punt, neem zo nu en dan een pauze. Zwaar tillen kan een behoorlijke belasting zijn voor uw lichaam. Zorg ervoor dat u af en toe even buiten gaat staan, wat gaat eten en belangrijker nog: voldoende drinkt. 

Hulp nodig bij het verhuizen van zware meubels? 

Verhuizen kan tijdrovend en bovendien zwaar zijn, zeker wanneer u veel grote meubels moet verplaatsen. Het tillen en manoeuvreren van deze zware items kan niet alleen lichamelijk uitputtend zijn, het kan ook zorgen voor blessures of schade aan het meubilair. 
Met een ervaren verhuisbedrijf aan uw zijde is de kans op problemen aanzienlijk kleiner.

Onze professionele verhuizers zijn getraind in het veilig en efficiënt verplaatsen van zware meubels, waardoor u zich kunt concentreren op andere belangrijke zaken rondom uw verhuizing. Neem dan ook contact met ons op om uw wensen door te nemen.

Lees Meer

Verhuist u binnenkort naar een nieuw appartement? Dan is het goed om alvast na te denken over uw verhuizing en hoe u dit gaat vormgeven. Een verhuislift huren kan handig of zelfs noodzakelijk zijn.

Met name in de oudere gebouwen waar geen interne lift aanwezig is, kan een verhuislift of soms ook wel een ‘ladderlift’ genoemd, erg handig uitkomen. En om ervoor te zorgen dat u niet met een mond vol tanden staat, is het goed om alvast bij het doen van een offerte aanvraag voor uw aankomende verhuizing, al rekening te houden met het inschakelen van een verhuislift. Een goede voorbereiding is het halve werk zeggen wij altijd bij Budget Verhuisservice.

Verhuizen zonder lift: denken in oplossingen! 

Wanneer u verhuist naar een appartementencomplex waar geen lift is, snappen we dat u uzelf de vraag stelt of het wel handig is om deze verhuizing zelf aan te pakken. Het kan een behoorlijke uitdaging zijn om zware meubels en verhuisdozen via de trap naar boven te krijgen. Los van het feit dat u een bijna Olympische conditie nodig heeft, is er ook een verhoogde kans op schade aan uw inboedel.

De gouden tip die we u geven: begin op tijd en vraag naar tips en advies. Vragen kost niks en onze verhuis adviseurs denken graag met u mee. Ook als u geen verhuisservice, verhuizers of verhuislift afneemt.

Demonteer meubels die niet door het trappengat passen

Daar staat u dan, met het grote bankstel dat net niet de hoek in het trappengat kan maken. Dit is het moment waarop u zich realiseert dat sommige meubels niet zomaar door de deuropening of het trappengat passen. Vaak zien wij dit terug in grachtensteden zoals Leiden of Delft. Om teleurstellingen en frustraties te voorkomen, is het verstandig om vooraf te kijken welke meubels gedemonteerd kunnen worden. Meten is weten!

Zorg ervoor dat u, bij het demonteren van meubels, de schroeven en andere bevestigingsmiddelen goed organiseert. Het is handig om een aparte zak of doos te gebruiken om deze onderdelen in op te bergen, zodat u ze niet verliest tijdens de verhuizing.

verhuizen op straat

De oplossing voor verhuizen zonder flat: een verhuislift

Als er geen lift in het pand zit, zorgen wij wel voor de lift! Met een verhuislift kunnen grote meubelstukken die anders niet in door het trappengat zouden passen, gewoon omhoog worden gelift. Deze speciale liften zijn bedoeld om vanaf de buitenzijde van de woning tot meerdere verdiepingen hoogte te reiken, waardoor het verhuizen van zware en onhandige items een stuk eenvoudiger en veiliger wordt.

Bovendien bespaart het gebruik van een verhuislift tijd, wat een enorme uitkomst kan zijn als u met een strakke planning werkt. 

Een verhuislift huren? Geen enkel probleem!

Een verhuislift is een uitstekende optie wanneer u zware meubelstukken en waardevolle items wilt verhuizen naar hoger gelegen verdiepingen. Bij Budget Verhuisservice beschikken wij over hoogwaardige verhuisliften in ons wagenpark. Zo kunnen wij al uw zware en kwetsbare meubels veilig en efficiënt naar uw nieuwe woning brengen. Zo hebben wij:

  • Zware verhuisliften (tillen tot 400 kilo)
  • Verhuisliften op aanhangwagens
  • Opbouwliften (Geda opbouwlift)

We vertellen u graag meer over de verschillende mogelijkheden over hoe u kunt verhuizen met behulp van een verhuislift. Schroom dan ook niet om contact op te nemen met één van onze verhuisadviseurs. Wij staan u graag te woord, vrijblijvend en 6 dagen per week bereikbaar via 085-0604444.

Lees Meer

Heeft u een waardevol schilderij aan de muur hangen, die u logischerwijs ook wilt meenemen naar de nieuwe woning? Dan wilt u deze met alle zorg en aandacht vervoeren. Schilderijen zijn een van de meest onhandige spullen om te verhuizen, met name omdat ze zo gevoelig zijn voor beschadigingen en krassen. In deze blog benoemen we dan ook enkele praktische tips om ervoor te zorgen dat uw waardevolle kunststuk straks weer zonder kleerscheuren aan de muur hangt. 

Een schilderij verhuizen: Waar moet u op letten?

Een schilderij is vaak vrij groot, onhandig te tillen en bijzonder gevoelig voor krassen en stoten. U wilt er dan ook zeker van zijn dat het kunstwerk veilig en zonder schade op de nieuwe locatie aankomt. Met de volgende tips kunt u er zeker van zijn dat het kunststuk

1 – Wikkel het schilderij in doeken

Wikkel het schilderij robuust in meerdere doeken, zodat u een beschermlaag creëert die tegen een stootje kan. Met wat textieltape kunt u ervoor zorgen dat het doek goed vastzit om uw geliefde kunststuk. 

Zorg er overigens voor dat u een schone doek gebruikt en dat u het schilderij goed afstoft. Door de wrijving tussen het doek en het oppervlak van het schilderij kunnen er krassen ontstaan, vooral als er stofdeeltjes of vuil op het doek zitten. De doeken of dekens die u voor het klussen gebruikt, zijn niet aan te raden. 

ingepakt schilderij

2 – Kies voor een laag bubbeltjesfolie

Een schilderij kan niet genoeg bescherming hebben. U kunt er dan ook voor overwegen om een extra laag bubbeltjesfolie om het schilderij te wikkelen. Dit biedt ook voldoende stevigheid om ervoor te zorgen dat het schilderij niet wordt aangetast. 

3 – Stop het schilderij in een doos

Er zijn ook speciale dozen beschikbaar die u kunt gebruiken om een schilderij in te verhuizen. Deze dozen zijn vaak voorzien van extra padding en zijn ontworpen om de kwetsbare randen van het schilderij te beschermen. U kunt ook zelf een kartonnen beschermrand maken. Met wat creativiteit kunt u eenvoudig een beschermrand maken van stevig karton dat u rondom het schilderij plaatst.

4 – Laat uw schilderijen verhuizen door een verhuisbedrijf

Als u er zeker van wilt zijn dat uw schilderij in perfecte staat op uw nieuwe locatie aankomt, is het inschakelen van een verhuisbedrijf een slimme keuze. Professionele verhuizers hebben ervaring met het veilig verpakken en vervoeren van kunstwerken, inclusief schilderijen. Ze beschikken daarnaast over de juiste materialen en weten hoe zij deze netjes in de verhuiswagen kunnen meenemen. 

Budget Verhuisservice: Ook voor het verhuizen van schilderijen

Uw eigen kunstwerken of uw waardevolle verzameling wilt u met alle zorg en aandacht naar uw nieuwe woning verhuizen. Bij Budget Verhuisservice begrijpen we de waarde van schilderijen en helpen wij u graag bij het zorgvuldig verhuizen van uw geliefde verzameling. 

Wij beschikken over de verhuisapparatuur en middelen om uw schilderijen veilig en efficiënt te transporteren. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan direct contact met ons op of plan uw verhuizing met ons in.

Lees Meer

Uw antieke kast is u alles waard. Wellicht is het uw pronkstuk in de woonkamer of heeft u deze van een dierbaar familielid geërfd. Het verhuizen van zo’n waardevol stuk vereist zorg en aandacht om schade te voorkomen. In deze blog vertellen wij u belangrijke tips om ervoor te zorgen dat u straks weer geniet van de antieke kast in uw nieuwe woning. 


Tips om de antieke kast te verhuizen

U wilt er natuurlijk zeker van zijn dat de antieke kast ook gewoon in uw nieuwe woning de eyecatcher in de ruimtes is. En hoewel het verhuizen van een kast an sich niet zo lastig is, geldt dat voor een antieke kast net even anders. Vaak gaat het hier om een oudere kast die door de jaren heen kwetsbaar is geworden, met mogelijk fragiele onderdelen. 

We geven u dan ook een aantal belangrijke tips om ervoor te zorgen dat uw antieke kast veilig en zonder schade kan worden verhuisd: 

1 – Haal de antieke kast helemaal leeg, inclusief de planken

Voordat u begint met het verhuizen van uw antieke kast, is het essentieel om deze volledig leeg te maken. Dit is niet alleen belangrijk voor het verminderen van het gewicht, maar het voorkomt ook schade aan zowel de kast als de inhoud. 

2 – Zet de kastdeuren vast

Vervolgens is het zaak om ervoor te zorgen dat de antieke kastdeuren niet open en dicht kunnen klappen tijdens het transport. Gebruik dan ook tape of spanbanden om alles op zijn plek te houden. 

antieke kast voor verhuizen

3 – Maak de kast schoon

Nu u toch bezig bent, kunt u direct de kast ook grondig schoonmaken. Gebruik een vochtige doek en een mild schoonmaakmiddel om de planken en de wanden af te nemen. Vergeet ook de hoeken en de achterkant niet, waar zich vaak stof kan ophopen. Zorg er voor dat u voorzichtig te werk gaat, vooral bij het schoonmaken van eventuele glazen of fragiele onderdelen.

4 – Bescherm de kast eventueel met beschermers

De hoeken van een kast of ander meubelstuk zijn vaak de kwetsbare plekken die tijdens het transport gemakkelijk kunnen beschadigen. Met beschermers op de hoeken zorgt u ervoor dat deze delen optimaal beschermd zijn tegen stoten en krassen, wat kan leiden tot kostbare schade. Als u dan per ongeluk toch de hoek tegen de muur stoot, blijven zowel de muur als de kast intact. 

5 – Gebruik een verhuislift indien nodig

Als uw antieke kast groot en zwaar is, kan het verstandig zijn om een verhuislift te huren. Dit voorkomt dat u de kast via smalle trappen of door nauwe gangen moet manoeuvreren, wat het risico op schade vergroot. Met een verhuislift kunt u de kast veilig van de ene verdieping naar de andere verplaatsen zonder deze te beschadigen. Uiteraard kunnen wij ook een verhuislift voor u inzetten. 

Antieke kast verhuizen door een ervaren verhuisbedrijf? 

Een antieke kast verhuizen vraagt om alle zorg en aandacht. Zorg en aandacht dat wij u kunnen geven. Bij Budget Verhuisservice verhuizen wij op dagelijkse basis waardevol meubilair. We weten dan ook als geen ander wat er nodig is om uw antieke kast weer netjes op de nieuwe locatie te krijgen. 

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden? Of wilt u direct een verhuizing inplannen? Onze ervaren verhuizers staan graag voor u klaar om uw waardevolle meubilair veilig en zorgvuldig te verhuizen. We bieden op maat gemaakte oplossingen. Neem dan ook geheel vrijblijvend contact met ons op.

Lees Meer

Wanneer u uw oude woning verlaat, is het belangrijk om deze bezemschoon op te leveren. Zo krijgen de nieuwe bewoners niet te maken met de rommel of viezigheid die u heeft achtergelaten. In deze blog benoemen we wat bezemschoon opleveren nu eigenlijk inhoudt en welke stappen u moet volgen om dit op de juiste manier te doen.

Wat houdt bezemschoon in? 

De term bezemschoon betekent dat een woning in een schone en nette staat wordt opgeleverd. Toch is het belangrijk om te realiseren dat “bezemschoon” niet hetzelfde is als “volledig schoon.” Het houdt in dat alle ruimtes zijn ontdaan van vuil, rommel en stof, maar het betekent niet dat u iedere hoek en kier grondig hoeft te reinigen. Onder de term bezemschoon verstaan we doorgaans het volgende:

  • Uw meubels en eigendommen zijn uit de woning verwijderd
  • De keuken en het sanitair moet vetvrij worden opgeleverd
  • Stickers en versieringen moeten van deuren en kasten worden verwijderd
  • Ventilatierooster en airco’s moeten grondig worden gereinigd
  • Inbouwapparatuur moet schoon en vetvrij worden opgeleverd
  • Alle vloeren moeten geveegd en gedweild worden
kamer dweilen

Zelf uw woning bezemschoon opleveren

Nadat u de woning heeft leeggehaald is het zaak om deze bezemschoon op te leveren. Door tijdens de verhuizing al regelmatig op te ruimen en schoon te maken, kunt u de last van het schoonmaken op de laatste dag aanzienlijk verminderen. Als u bijvoorbeeld een ruimte heeft leeggehaald, kunt u deze meteen schoonmaken voordat u verder gaat met de volgende kamer. Dit zorgt ervoor dat u niet alles op het laatste moment hoeft te doen, wat stress kan verminderen.

Vergeet niet om de stofzuiger door de ruimte te halen, zodat u al het vuil en stof van de vloer verwijdert. Check na alle werkzaamheden nogmaals of u alles naar wens heeft achtergelaten, inclusief het controleren van kasten en andere opbergplaatsen om te zorgen dat er niets is achtergebleven.

Hulp nodig bij een woningontruiming? 

Heeft u plotseling te maken met een woningontruiming? Dan wilt u snel en efficiënt worden geholpen, zeker wanneer u hierna ook nog in de weer moet om de woning bezemschoon op te leveren. Budget Verhuisservice helpt u graag met het leeghalen van uw woning. Wij zorgen voor een respectvolle en zorgvuldige aanpak, waarbij we al uw bezittingen met de grootste aandacht behandelen. Neem dan ook vrijblijvend contact met ons op als u benieuwd bent naar de mogelijkheden op het gebied van woningontruimingen.

Lees Meer

Veel mensen ervaren een gevoel van stress of spanning wanneer zij gaan verhuizen. En dat is niet vreemd. De stress voor de verhuizing kan naarmate de grote dag dichterbij komt, steeds meer grip op u hebben. In deze blog helpen we u dan ook graag en geven we u praktische tips en adviezen om het verhuizen zo soepel mogelijk te laten verlopen. Want met een goede voorbereiding is de kans op stress vele malen lager. 

Stress verminderen voor verhuizen: start op tijd

Stress tijdens het verhuizen is niet prettig. Toch kunt u, door op tijd te beginnen met voorbereiden, een groot deel van deze stress verminderen. Begin bijvoorbeeld enkele weken van tevoren met het opschrijven van belangrijke zaken die u op de grote dag niet mag vergeten. Haal ook de benodigde verhuisdozen op tijd in huis, zodat u deze langzaamaan al kunt inpakken. Hoe eerder u hiermee begint, hoe kleiner de kans dat u op het laatste moment in tijdnood komt.

1 – Schrijf het op!

Stress komt veelal doordat er, tijdens de voorbereidingen, ineens dingen te binnen schieten die u niet moet vergeten. Het is dan ook handig om een checklist te maken en daar alles op te schrijven. Wat geregeld moet worden, wat u niet mag vergeten en welke deadlines eraan komen. Zo houdt u overzicht en voorkomt u dat u belangrijke zaken over het hoofd ziet. 

2 – Begin ruim op tijd met inpakken

Last minute stress omdat al uw spullen nog moeten worden opgeborgen is eenvoudig te voorkomen door vroeg te beginnen met inpakken. Start dan ook met de items die u niet dagelijks gebruikt. Denk aan seizoenskleding, boeken die u niet meer leest of de kerstdecoratie. Als u iedere dag een beetje inpakt, scheelt dat een hoop stress en haast op de verhuisdag zelf.

man krijgt hulp met verhuizen

3 – Vergeet de adreswijziging niet door te geven

Wanneer u gaat verhuizen is het essentieel om uw adreswijziging tijdig door te geven. Dit voorkomt dat belangrijke post naar uw oude adres wordt verstuurd. Uw verhuizing geeft u door aan de gemeente, maar ook aan andere instanties zoals uw bank, de Belastingdienst, verzekeringsmaatschappijen en abonnementen bij uw sport- of hobbyvereniging. 

4 – Neem vrije dagen op

Het kan ook erg stressvol zijn als er nog veel dingen moeten worden geregeld en u tegelijkertijd ook gewoon nog op werk moet zijn. Het is dan ook raadzaam om enkele vrije dagen op te nemen rond de verhuizing. Dit geeft u de ruimte om alles op uw gemak voor te bereiden. Zo kunt u de stress naar aanloop van de verhuizing verminderen. 

5 – Hoe meer hulp, hoe beter

Vraag mensen om u te helpen. Van familieleden tot vrienden en buren, een extra paar handen kan een wereld van verschil maken. Naast dat het voor u een minder zware last wordt, scheelt het ook veel tijd wanneer mensen u helpen. En het is ook nog eens gezellig! 

6 – Verhuis in fases

U kunt het beste verhuizen in fases, in plaats van dat u alles in één verhuiswagen propt. Zo heeft u beter overzicht over wat er nog moet gebeuren en kunt u de spullen die u het meest nodig heeft strategisch inpakken en verplaatsen.

7 – Laat een verhuisbedrijf u helpen

Met veel zaken die komen kijken bij een verhuizing zult u niet dagelijks te maken hebben. Daarom kan het inschakelen van een professioneel verhuisbedrijf een slimme keuze zijn. Het is immers de dagelijkse praktijk van een verhuisbedrijf om verhuizingen efficiënt te organiseren. Zij beschikken over de materialen, weten hoe alles veilig en snel ingepakt moet worden en hebben de ervaring om zware meubels zorgvuldig te behandelen. 

Hoe kunnen wij u helpen met verhuizen? 

Verhuizen hoeft niet met stress te verlopen. Of het nu gaat om het inpakken van uw spullen, het regelen van het vervoer of het coördineren van de verhuizing zelf, deze zaken kunnen allemaal door ons uit handen worden genomen. Neem dan ook vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken of plan direct een verhuisafspraak bij ons in. Wij doen graag de rest. 

Lees Meer

Heeft u recent een nieuwe woning gekocht of gehuurd? Gefeliciteerd. Maar voordat u in uw nieuwe stek woont, zijn er nog een aantal praktische zaken die geregeld moeten worden. Denk bijvoorbeeld aan het doorgeven van uw adreswijziging aan diverse instanties, maar ook het eventueel overstappen naar nieuwe energieleveranciers of verzekeraars. In deze blog benoemen we een aantal praktische zaken die u niet over het hoofd moet zien bij de verhuizing naar uw nieuwe huis. 

Geef uw adreswijziging door

U verhuist naar een nieuw adres. En hoewel dit vaak bij een aantal instanties automatisch wordt doorgegeven, zijn er nog veel instanties waar dit niet het geval is. Het gevolg? U ontvangt post op uw oude adres of belangrijke documenten komen niet op de juiste plaats aan. En dat wilt u natuurlijk niet. Denk bij het doorgeven van uw adreswijziging aan instanties zoals uw gemeente, werkgever, bank, verzekeringen, abonnementen en eventuele andere belangrijke contacten.

Regel de gemeentebelastingen

Zorg ervoor dat u ook de gemeentebelastingen regelt voor uw nieuwe woning. Dit omvat onder andere de onroerendezaakbelasting, rioolheffing en afvalstoffenheffing. Dit regelt u bij de gemeente, waar u zich inschrijft als nieuwe inwoner. 

Stap eventueel over naar een nieuwe energieleverancier

Wanneer u naar een nieuw adres verhuisd wilt u mogelijk van de gelegenheid gebruikmaken om over te stappen naar een nieuwe energieleverancier. En hoewel u gewoon uw huidige energiecontract mee kunt nemen, biedt het mogelijke voordelen om te kijken naar andere aanbieders. Door verschillende energieleveranciers te vergelijken, kunt u mogelijk profiteren van welkomstaanbiedingen of kortingen. Dat kan u vaak flink wat geld besparen. Uiterlijk twee weken voor de overdracht dient u een energiecontract af te sluiten op uw nieuwe thuisadres. 

Sluit verzekeringen af

Vergeet ook de verzekeringen niet. Sluit verzekeringen af die passen bij uw nieuwe woonsituatie. Denk aan een opstalverzekering, inboedelverzekering, aansprakelijkheidsverzekering en eventueel een rechtsbijstandverzekering. Zo bent u goed beschermd tegen onverwachte gebeurtenissen en kunt u met een gerust hart genieten van uw nieuwe woning. En ook tijdens het verhuizen kan het prettig zijn om de verzekeringen maar vast geregeld te hebben. 

Vergeet internet en televisie niet

Als u eenmaal in uw nieuwe woning woont wilt u natuurlijk ook snel weer kunnen genieten van internet en televisie. Vergeet daarom niet om tijdig een abonnement af te sluiten bij een provider naar keuze. Wellicht biedt overstappen naar een andere provider de nodige voordelen. Net als met energieleveranciers kunt u namelijk profiteren van welkomstkortingen of andere voordelen.

Lees Meer

Verhuizen vraagt om tijd en moeite. En dus is het logisch dat u zoekt naar mogelijkheden om het verhuizen zo prettig als mogelijk te maken. Niet alleen kunt u zo toeleven naar een zorgeloze verhuizing, u kunt ook tijd en energie besparen tijdens de voorbereiding. In deze blog benoemen we 10 praktische tips om de verhuizing efficiënter te laten verlopen. 

1 – Begin op tijd

Verhuizen is niet binnen één dag geregeld. U zult de nodige voorbereidingen moeten treffen om alles in goede banen te leiden. Denk bijvoorbeeld alleen al aan het inpakken van de spullen in uw huidige woning. We kunnen het onze klanten niet vaak genoeg zeggen; begin op tijd en maak vooraf een lijst met de zaken die u stapsgewijs wilt oppakken. Zo ervaart u de minste stress en tijdsdruk wanneer u gaat verhuizen. En dat is ontzettend prettig.

2 – Schakel indien nodig een verhuisbedrijf in

Merkt u dat u veel spullen moet verhuizen en kunt u wel een ervaren kracht gebruiken? Met een verhuisbedrijf aan uw zijde wordt uw verhuizing een stuk praktischer en bovendien prettiger. Ons ervaren team aan verhuizers helpt u graag om de drempel van verhuizen te verlagen. Daar kunt u op rekenen. 

3 – Deel kamers in 

Het is handig om van tevoren de kamers in uw nieuwe huis in te delen. Op deze manier kunt u efficiënter te werk gaan tijdens het verhuizen. Label de verhuisdozen met de naam van de kamer waarin ze terecht zullen komen. Dit helpt niet alleen bij het uitladen, maar ook bij het organiseren van uw nieuwe ruimte. Wel zo efficiënt! 

4 – Demonteer alvast de meubels

Sommige meubels in uw woning kunt u beter demonteren, om deze praktischer te verhuizen. Gebruik daarvoor ook een verhuisdoos om alle schroeven, boutjes en onderdelen te verpakken. Vervolgens heeft u in uw nieuwe woning alle benodigdheden bij de hand om de meubels eenvoudig en snel weer in elkaar te zetten.

5 – Maak een uitgebreide planning

Maak voor uzelf een planning wanneer u met welke werkzaamheid wilt beginnen. Deel alles logisch op elkaar in en zorg ervoor dat de planning wordt nageleefd. Dat geeft rust en bovendien voorkomt het last minute stress. Een gedetailleerde planning helpt u ook om een overzicht te behouden en eventuele problemen vooraf te anticiperen, zodat er geen onverwachte verrassingen in de weg gaan zitten. 

6 – Zorg voor voldoende capaciteit om te verhuizen

U kunt verhuizen zo prettig maken als u zelf wilt. Beoordeel van tevoren dan ook altijd hoeveel ruimte u nodig gaat hebben in uw transportvoertuig. Verhuist u slechts enkele verhuisdozen, dan zijn één of twee ritjes met de eigen auto geen probleem. Heeft u meer ruimte nodig omdat u ook meubilair gaat verhuizen? Dan kan een aanhanger of verhuiswagen wellicht de betere keuze zijn. 

7 – Verpak breekbare spullen in bubbeltjesplastic

Verhuist u ook breekbare spullen, zoals glazen of servies? Dan kan het zeker de moeite waard zijn om deze in te pakken in bubbeltjesplastic. Zo weet u zeker dat spullen zonder kleerscheuren op hun nieuwe bestemming aankomen. 

8 – Verhuis waardevolle spullen apart

Heeft u spullen waar u de nodige waarde aan hecht? Zorg er dan voor dat u deze apart verhuist. Kies er bijvoorbeeld voor om de waardevolle spullen als eerste of als laatste te verhuizen. Naast dat u altijd op de hoogte bent waar deze spullen zijn, vermindert u ook het risico op beschadiging of verlies tijdens de verhuizing.

9 – Maak een planning

Het maken van een planning is essentieel om een soepele verhuizing te garanderen. Niet alleen kunt u gemakkelijk afstrepen welke handelingen u heeft afgerond, het biedt ook rust en overzicht in een vaak hectische periode. Zo voorkomt u last minute stress en kunt u altijd terugvallen op de genoteerde punten. 

10 – Maak uw nieuwe woning eerst schoon

Veel mensen gaan eerst verhuizen en dan pas aan de slag met schoonmaken. En dat is onhandig. We raden dan ook aan om te beginnen met de grote schoonmaak voordat de verhuizing op de planning staat. Dat scheelt onnodig schuiven en tillen van meubels en verhuisdozen. 

Praktisch en snel verhuizen? Budget Verhuisservice helpt graag 

Efficiënt verhuizen draait om een goede planning en op tijd beginnen. We kunnen het niet vaak genoeg zeggen. Er komen veel zaken op u af en het is dan ook prettig dat u zelf voldoende tijd gunt om alles te regelen. 

Kunt u tijdens de verhuizing wel wat hulp gebruiken? Dan staan wij bij Budget Verhuisservice graag voor u klaar. Met ruim 20 jaar aan ervaring als erkende verhuizer kunnen wij uw verhuizing een stuk efficiënter en stressvrijer maken. En dat is ontzettend waardevol! Vraag geheel vrijblijvend om meer informatie of neem direct contact met ons op om een afspraak in te plannen.

Lees Meer

Tijdens het verhuizen mogen verhuisdozen natuurlijk niet ontbreken. Niet alleen bundelt u hiermee al uw bezittingen, ze bieden ook de nodige bescherming tijdens het transporteren. 

U maakt uw verhuizing hiermee een stuk efficiënter en bovendien overzichtelijker. Maar wat is nu de beste optie: Moet u de verhuisdozen huren, kunt u ze beter kopen of is lenen de slimste keuze?

Waarom verhuisdozen inschakelen? 

Verhuisdozen bieden gemak en zorgen ervoor dat verhuizen een stuk efficiënter gaat. En dat is een absolute meerwaarde. Zo kunt u gemakkelijk uw spullen organiseren en vervolgens op de juiste plaats zetten in uw nieuwe woning. Ook is het mogelijk om de dozen op te stapelen, waardoor de verhuiswagen veel praktischer is in te richten. 

Ze zijn ontworpen om stoten en schokken op te vangen, schade aan uw kostbare bezittingen te voorkomen en verhuizen vooral efficiënter te maken. 

Verhuisdozen kopen, huren of lenen: Waar houdt u rekening mee? 

Wanneer u overweegt om verhuisdozen in huis te halen heeft u de keuze om deze te kopen, huren of lenen. De laatste optie is enkel het geval wanneer u familie of vrienden kent die recent hebben verhuisd en mogelijk nog wat dozen ter beschikking hebben. Uiteraard is dit vaak de voordeligste en gemakkelijkste optie. 

Kunt u de verhuisdozen niet van iemand lenen? Dan moet u de afweging maken of u deze wilt kopen of huren. Beiden hebben logischerwijs hun voor- en nadelen. Zo is het kopen van verhuisdozen over het algemeen duurder, maar kunt u ze zo vaak gebruiken als u wilt. Handig voor toekomstige verhuizingen! 

Huren is weer de beste keuze wanneer u voor een voordelig tarief snel verzekerd wilt zijn van een aantal verhuisdozen. Het is vooral handig voor hen die slechts één keer verwachten te verhuizen.

De prijsverschillen tussen verhuisdozen kopen, lenen of huren

Kijken we naar de onderlinge prijsverschillen tussen het huren en kopen van verhuisdozen, dan zien we de nodige 

Voor wat betreft het lenen van dozen hebben wij geen inzicht in de gemiddelde kosten, daar waar het afhankelijk is van de gemaakte afspraken met degene van wie u ze leent. In sommige gevallen kan het lenen van verhuisdozen volledig kosteloos zijn, terwijl anderen misschien een kleine vergoeding vragen. 

Heeft u direct verhuisdozen nodig? 

Gaat u binnenkort verhuizen en kunt u wel wat verhuisdozen gebruiken? Bij Budget Verhuisservice huurt u voordelig en snel kwalitatieve verhuisdozen die uw verhuizing praktisch en efficiënt maken. Maar natuurlijk kunt u bij ons ook verhuiswagens, diverse verhuismaterialen en mankracht op locatie huren. Wel zo efficiënt. 

Neem dan ook telefonisch contact met ons om indien u benieuwd bent naar de mogelijkheden of direct verhuisdozen nodig heeft. Zo maken we uw verhuizing praktisch en efficiënt.

Lees Meer